UWAGA RODZICE!

 

            W roku szkolnym 2020/2021 istnieje możliwość uzyskania pomocy materialnej dla uczniów z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej:

-Stypendium szkolne dla uczniów klas 1-8 (kryterium dochodowe 528 netto na osobę

w rodzinie – brane są pod uwagę dochody rodziny ucznia z sierpnia 2020 r., do dochodu nie wlicza się świadczenia wychowawczego 500+).

Ze względów bezpieczeństwa, wnioski wraz z dodatkową dokumentacją, proszę wydrukować

ze strony internetowej szkoły lub dziennika elektronicznego.

 Wszystkie wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia wniosku są opisane na str.4 wniosku

o stypendium – oprócz wniosku wymagane jest udokumentowanie dochodu rodziny, (dołączacie Państwo tylko te dokumenty, które Was dotyczą).

Ostateczny termin złożenia u pedagoga wypełnionego wniosku wraz z dokumentacją

-11 września 2020r.

O przyznanie stypendium szkolnego można starać się tylko raz w roku we wrześniu.

-Zasiłek szkolny dla uczniów klas 1-8 (nagłe zdarzenie losowe np. śmierć najbliższego członka rodziny, nieszczęśliwy wypadek, nagła choroba ucznia lub członka rodziny, inne nagłe okoliczności losowe, które mogą mieć wpływ na pogorszenie sytuacji materialnej ).

O zasiłek szkolny można ubiegać się w ciągu całego roku w czasie 2 miesięcy od daty wystąpienia nieszczęśliwego zdarzenia.

Pedagog szkolny przyjmuje dokumentację dotyczącą stypendium

w następujących godzinach:

poniedziałek 9.00 – 14.30

wtorek 9.00 – 14.30

środa 9.00 – 13.30

czwartek 8.00 – 11.00

piątek 10.00 – 14.30

 W dniu rozpoczęcia roku szkolnego pedagog zaprasza w godz.9.00 - 11.00.


Drodzy Rodzice i Uczniowie!

 

Jestem do Waszej dyspozycji w godzinach mojej pracy:

poniedziałek 9.00 – 16.10

wtorek 8.00 – 15.30

środa 10.45 – 14.30

czwartek 8.00 – 15.30

piątek 8.00 – 15.05

 

Można kontaktować się ze mną poprzez e-dziennik lub mailowo pedagogszkolny-1@o2.pl

Zapraszam do kontaktu

 

Katarzyna Dziwińska

Drodzy Rodzice!

 

            W tym trudnym dla wszystkich czasie, my dorośli, czujemy niepewność, lęk przed nieznanym, boimy się o swoich bliskich, pracę, przyszłość.

A co czują nasze dzieci z niedojrzałą jeszcze psychiką?

Nie mają takich poważnych dylematów jak my, ale mają swoje lęki, myśli, emocje.

I ten właśnie świat emocji musimy jako dorośli, w tym wyjątkowym czasie, najbardziej pielęgnować.

            Nauka jest bardzo ważna, ale najważniejszy jest zawsze człowiek – jego zdrowie fizyczne i psychiczne, poczucie bezpieczeństwa.

I to jest teraz najważniejszym celem, naszym - nauczycieli i Waszym – Rodziców, okazanie wsparcia, zrozumienia, bycie razem.
Badźmy ze sobą w kontakcie, nie tylko po to, by przekazać lekcje, ale po prostu, aby być - nauczyciele, uczniowie, rodzice.

Dobre słowo, może rozjaśnić komuś dzień, dać nadzieję, motywację.

 

            Opracowaliśmy, wspólnie z Zespołem Wychowawczym, kilka porad nie ''podręcznikowych" mądrości, ale takich z życia wziętych; może komuś pomogą w planowaniu codziennych spraw, Państwu – Rodzicom i uczniom.


  1. Ważne jest zachowanie rytmu dnia i higieny pracy:

  • dziecko kładzie się spać i wstaje o stałych porach, śpi odpowiednią ilość godzin – wypoczęty organizm jest odporniejszy i lepiej pracuje
  • możemy uzgodnić z dzieckiem stałe godziny wykonywania zadań szkolnych (najlepiej godziny dopołudniowe i pozostałą część po południu).

    2. Pamiętajmy o przerwach w nauce, odejściu od komputera, wietrzeniu pokoju, piciu małymi łykami wody niegazowanej- dotlenia umysł i wypłukuje toksyny z organizmu.

    3. Pomysły na przerwy w nauce (bez komputera) – dłuższe i te krótkie:


  • ćwiczenia ruchowe, taniec w rytm ulubionej muzyki, jeżeli dziecko lubi
  • posłuchanie muzyki, zjedzenie ulubionej przekąski, deseru – poprawiają nastrój
  • czas spędzany z rodzicami, rodzeństwem (np.wspólne sprzątanie, przygotowywanie posiłków, wiosenne porządki w szafie, układanie puzzli, kolorowanie mandali – odstresowujące kolorowanki dla dorosłych i dzieci, gra w karty, gry planszowe, na które brakowało zawsze czasu)
  • obejrzenie bajki, odcinka ulubionego serialu, zabawa z pupilem, po wykonaniu określonej części materiału
  •  nie zapominajmy o komunikowaniu się z kolegami i koleżankami, rodziną, nauczycielami za pomocą dostępnych komunikatorów. 

     

    4. Pomóżmy dziecku dzielić przesyłany przez nauczycieli materiał na części (np. przeznaczamy na każdy przedmiot jedną koszulkę foliową i wkładamy tam spisane zadania w kolejności ich wykonywania – nie wszystko na raz dziecko musi wykonać – sposób sprawdzony).


    5. Jeżeli w domu jest kilkoro dzieci, dobrym sposobem, jest praca w słuchawkach – ułatwia koncentrację na zadaniu oraz ustalenie kolejności pracy z komputerem (jeżeli w domu jest jeden).


    6. I na koniec prośba do starszych dzieci – w czasie nieobecności rodziców opiekujcie się odpowiedzialnie młodszym rodzeństwem, pomagajcie w nauce.