UWAGA RODZICE!
W roku szkolnym 2020/2021 istnieje możliwość uzyskania pomocy materialnej dla uczniów z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej:
-Stypendium szkolne dla uczniów klas 1-8 (kryterium dochodowe 528 zł netto na osobę
w rodzinie – brane są pod uwagę dochody rodziny ucznia z sierpnia 2020 r., do dochodu nie wlicza się świadczenia wychowawczego 500+).
Ze względów bezpieczeństwa, wnioski wraz z dodatkową dokumentacją, proszę wydrukować
ze strony internetowej szkoły lub dziennika elektronicznego.
Wszystkie wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia wniosku są opisane na str.4 wniosku
o stypendium – oprócz wniosku wymagane jest udokumentowanie dochodu rodziny, (dołączacie Państwo tylko te dokumenty, które Was dotyczą).
Ostateczny termin złożenia u pedagoga wypełnionego wniosku wraz z dokumentacją
-11 września 2020r.
O przyznanie stypendium szkolnego można starać się tylko raz w roku we wrześniu.
-Zasiłek szkolny dla uczniów klas 1-8 (nagłe zdarzenie losowe np. śmierć najbliższego członka rodziny, nieszczęśliwy wypadek, nagła choroba ucznia lub członka rodziny, inne nagłe okoliczności losowe, które mogą mieć wpływ na pogorszenie sytuacji materialnej ).
O zasiłek szkolny można ubiegać się w ciągu całego roku w czasie 2 miesięcy od daty wystąpienia nieszczęśliwego zdarzenia.
Pedagog szkolny przyjmuje dokumentację dotyczącą stypendium
w następujących godzinach:
poniedziałek 9.00 – 14.30
wtorek 9.00 – 14.30
środa 9.00 – 13.30
czwartek 8.00 – 11.00
piątek 10.00 – 14.30
W dniu rozpoczęcia roku szkolnego pedagog zaprasza w godz.9.00 - 11.00.
Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Jestem do Waszej dyspozycji w godzinach mojej pracy:
poniedziałek 9.00 – 16.10
wtorek 8.00 – 15.30
środa 10.45 – 14.30
czwartek 8.00 – 15.30
piątek 8.00 – 15.05
Można kontaktować się ze mną poprzez e-dziennik lub mailowo pedagogszkolny-1@o2.pl
Zapraszam do kontaktu
Katarzyna Dziwińska
Drodzy Rodzice!
W tym trudnym dla wszystkich czasie, my dorośli, czujemy niepewność, lęk przed nieznanym, boimy się o swoich bliskich, pracę, przyszłość.
A co czują nasze dzieci z niedojrzałą jeszcze psychiką?
Nie mają takich poważnych dylematów jak my, ale mają swoje lęki, myśli, emocje.
I ten właśnie świat emocji musimy jako dorośli, w tym wyjątkowym czasie, najbardziej pielęgnować.
Nauka jest bardzo ważna, ale najważniejszy jest zawsze człowiek – jego zdrowie fizyczne i psychiczne, poczucie bezpieczeństwa.
I to jest teraz najważniejszym celem, naszym - nauczycieli i Waszym – Rodziców, okazanie wsparcia,
zrozumienia, bycie razem.
Badźmy ze sobą w kontakcie, nie tylko po to, by przekazać lekcje, ale po
prostu, aby być - nauczyciele,
uczniowie, rodzice.
Dobre słowo, może rozjaśnić komuś dzień, dać nadzieję, motywację.
Opracowaliśmy, wspólnie z Zespołem Wychowawczym, kilka porad nie ''podręcznikowych" mądrości, ale takich z życia wziętych; może komuś pomogą w planowaniu codziennych spraw, Państwu – Rodzicom i uczniom.
- Ważne jest zachowanie rytmu dnia i higieny pracy:
- dziecko kładzie się spać i wstaje o stałych porach, śpi odpowiednią ilość godzin – wypoczęty organizm jest odporniejszy i lepiej pracuje
- możemy uzgodnić z dzieckiem stałe godziny wykonywania zadań szkolnych (najlepiej godziny dopołudniowe i pozostałą część po południu).
2. Pamiętajmy o przerwach w nauce, odejściu od komputera, wietrzeniu pokoju, piciu małymi łykami wody niegazowanej- dotlenia umysł i wypłukuje toksyny z organizmu.
3. Pomysły na przerwy w nauce (bez komputera) – dłuższe i te krótkie:
- ćwiczenia ruchowe, taniec w rytm ulubionej muzyki, jeżeli dziecko lubi
- posłuchanie muzyki, zjedzenie ulubionej przekąski, deseru – poprawiają nastrój
- czas spędzany z rodzicami, rodzeństwem (np.wspólne sprzątanie, przygotowywanie posiłków, wiosenne porządki w szafie, układanie puzzli, kolorowanie mandali – odstresowujące kolorowanki dla dorosłych i dzieci, gra w karty, gry planszowe, na które brakowało zawsze czasu)
- obejrzenie bajki, odcinka ulubionego serialu, zabawa z pupilem, po wykonaniu określonej części materiału
- nie zapominajmy o komunikowaniu się z kolegami i
koleżankami, rodziną, nauczycielami za pomocą dostępnych komunikatorów.
4. Pomóżmy dziecku dzielić przesyłany przez nauczycieli materiał na części (np. przeznaczamy na każdy przedmiot jedną koszulkę foliową i wkładamy tam spisane zadania w kolejności ich wykonywania – nie wszystko na raz dziecko musi wykonać – sposób sprawdzony).
5. Jeżeli w domu jest kilkoro dzieci, dobrym sposobem, jest praca w słuchawkach – ułatwia koncentrację na zadaniu oraz ustalenie kolejności pracy z komputerem (jeżeli w domu jest jeden).
6. I na koniec prośba do starszych dzieci – w czasie nieobecności rodziców opiekujcie się odpowiedzialnie młodszym rodzeństwem, pomagajcie w nauce.